Papa Vespa's blog is een blog over het restaureren van een smallframe Vespa en veel meer.


Papa Vespa's blog is a blog about the restoration of a smallframe Vespa and much more.

The best of ... the overhaul - Thanks a million to Luc Pollet for making the compilation.

Harley versus Vespa

Totaal bezoekers sinds maart 2011


dinsdag 30 augustus 2011

Ik kon niet wachten... I couldn't wait anymore...

Mijn GTS is terug opgeblonken na de Normandie rit van 19-21 augustus (zie http://www.vespacluboostende.be/  onder reportages) en ik had nog wat tijd over om aan de PK125 te beginnen.


My GTS is polished after the Normandy trip from August 19 to 21 (see below http://www.vespacluboostende.be/ reports) and I had some time left to start the PK125.




De zadel werd eerst gedemonteerd met daarop volgend de benzinetank met benzinekraan aansluiting en materiaal bakje. Dit geeft je een mooi zichtveld om de carburator te kunnen demonteren. 


The saddle was first removed with subsequent the fuel tank with fuel tap connector and materials container. This gives you a great vision for the carburetor to be disassemble.


Hier wordt de kabel van de choke gedemonteerd met vervolgens de grote schroef om de carburator van het inlaatspruitstuk  te verwijderen.

Here the cable of the choke is removed with then the large screw for the carburetor to be removed from the intake manifold.



Een klein stukje roestvorming werd aangetroffen onder de benzinebak, deze zal zeker moeten onder handen genomen worden, ze ligt tevens zeer dicht bij de schokbreker bevestiging. Binnen de kortste keer zou deze de volledige plaat corroderen waardoor de schokbreker geen houvast meer zou hebben. 

A little bit of rust was found behind the gas tank, it will certainly have to be taken care of, it is also very close to the shock mount. Within a short time it would corrode the entire sheet so that the shock would have no hold.



Nu op naar de motor om deze verder te demonteren, deze wacht op een volledige revisie.


Now on to the engine to further disassemble, it waits for a complete overhaul.


donderdag 4 augustus 2011

Het demonteren start kortelings - The dismantling will start shortly


Vanaf week 2 in september heb ik wat verlof en kan ik mij volledig bezig houden met het demonteren van de motor. Ik heb een putkrik die ik eventueel zou kunnen gebruiken om mijn Vespa op te monteren. Gezien ik de scooter lifter ook niet zo veel ga gebruiken zou ik opteren om de putkrik als lifter te gebruiken en zo eventjes te wachten met de lifter te maken..
Dus nog eventjes geduld en je kan het demonteren en uit elkaar halen van de motor mee volgen op de blog.


From week 2 in September, I have some vacation what I can fully engage in the disassembly of the engine. I have a hydraulic Jack that I could possibly use to mount my Vespa. I think the scooter lifter that I have seen on the internet is not going to be used as much, I would opt for the putkrik as a lifter and wait some time to make a scooter lifter myself…
So just a little patience and you can follow the removal and the disassembling of the engine on the blog.





Papieren in orde...    Papers are in order...

Vandaag zijn mijn papieren met nummerplaat aangekomen. Alles in orde en klaar om de restauratie van de Vespa te beginnen.

Today I received my papers and license plate.



Zo ben je toch zeker dat je de revisie niet voor niets begint, tenslotte gaat er een hoop geld en tijd in voor hij volledig terug baanvaardig is.
Mijn eerst volgende project is het maken van een scooter lifter om gemakkelijker te kunnen demonteren en anders om.


Now you can be sure you don’t begin the restoration for nothing. There is a lot of money and time going into this project before it gets on the road.
My next project is to create a scooter lifter for easier disassembly and assembly.